66-52-H/01 Aranžér
Název školního vzdělávacího programu: Propagace a reklama
Tříleté denní studium ukončené závěrečnou zkouškou poskytuje střední odborné vzdělání.
Vstupní požadavky na žáka školy
Ke studiu jsou přijímáni žáci, kteří ukončili základní devítiletou školní docházku. Předpokladem je dobrý zdravotní stav, žáci nesmí trpět poruchami pohybové soustavy, psychickými poruchami, poruchou barvocitu a prostorového vidění. Nesmí rovněž trpět na alergická onemocnění rukou a dýchacích cest. U žáků je vyžadována dobrá společenská adaptabilita a vhodné společenské chování. Studium je vhodné pro hochy i dívky.
Průběh výuky
Obsahem vzdělávání jsou všeobecně vzdělávací předměty (jazyk český, jazyk německý nebo anglický, občanská nauka, matematika, základy přírodních věd, informační technologie, tělesná výchova) a odborné předměty (ekonomika, propagace, zbožíznalství, odborné kreslení, aranžování, písmo, dějiny umění, psychologie, komunikace ve službách, počítačová grafika). Teoretické vyučování probíhá v odloučeném pracovišti Ostrava-Poruba, Polská 1543/6. Odborný výcvik probíhá v týdenních cyklech na odloučeném pracovišti v Ostravě-Porubě, Polská 1543/8.
Profil absolventa
Absolvent ŠVP Propagace a reklama se uplatní v profesích souvisejících s propagací a reklamou zboží a služeb na trhu ve všech druzích obchodních institucí, obchodních společností, družstev, ve společnostech a firmách provozujících výstavnictví a propagační činnost a ve službách.
V průběhu přípravy v učebním oboru je kladen důraz na rozvoj schopností aplikovat teoretické znalosti a praktické dovednosti z propagace, počítačové grafiky, aranžování, odborného kreslení a aplikované psychologie.
Absolvent se uplatní při tvorbě propagačních prostředků, práci s písmem, realizaci propagačních a reklamních akcí menšího rozsahu, aranžování výkladních skříní a výstavek, stánků na výstavách a prodejních akcích, interiérů prodejen a provozoven služeb, v reklamních firmách.
Absolventi učebního oboru, kteří úspěšně vykonali závěrečnou zkoušku, se mohou ucházet o přijetí ke studiu do studijních oborů pro absolventy tříletých oborů podle platných předpisů.
Výstup z oboru
Absolventi studia získávají výuční list s možností uplatnění v obchodních firmách, reklamních agenturách nebo v samostatné výkladní a propagační činnosti.
Možnosti dalšího studia
Absolventi učebního oboru mají možnost pokračovat v dalším vzdělávání v nástavbovém studiu 64-41-L/51 Podnikání v denní nebo dálkové formě studia, které je ukončeno maturitní zkouškou.
Učební plán oboru vzdělání 66-52-H/01 ARANŽÉR | ||||
Názvy vyučovacích předmětů | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | Celkem |
Všeobecně vzdělávací předměty | ||||
Český jazyk a literatura | 2 | 1,5 | 1 | 4,5 |
Cizí jazyk | 2 | 2 | 2 | 6 |
Občanská nauka | 1 | 1 | 1 | 3 |
Základy přírodních věd | 2 | 1 | 0 | 3 |
Matematika | 1,5 | 1 | 1,5 | 4 |
Tělesná výchova | 1 | 1 | 1 | 3 |
Informační a komunikační technologie | 1 | 1 | 1 | 3 |
Všeobecně vzdělávací předměty celkem | 10,5 | 8,5 | 7,5 | 26,5 |
Odborné předměty | ||||
Ekonomika | 0 | 1,5 | 2 | 3,5 |
Aranžování | 1 | 1 | 1 | 3 |
Odborné kreslení | 1 | 0,5 | 1 | 2,5 |
Písmo | 1 | 0,5 | 1 | 2,5 |
Zbožíznalství | 1 | 0 | 0 | 1 |
Propagace | 1 | 1,5 | 1,5 | 4 |
Počítačová grafika | 1 | 1,5 | 1,5 | 4 |
Dějiny umění | 0 | 0 | 1 | 1 |
Aplikovaná psychologie | 1 | 1 | 0 | 2 |
Komunikace ve službách | 0 | 1 | 1 | 2 |
Odborný výcvik | 15 | 15 | 15 | 45 |
Odborné předměty celkem | 22 | 23,5 | 25 | 70,5 |
Celková hodinová dotace | 32,5 | 32 | 32,5 | 97 |